تیرچه با بافت الیاف ویژه

تیرچه با ترکیب الیاف مخصوص و انحصاری جهت بالا بردن مقاومت و  افزایش ظرفیت باربری

مسئله مهم کنونی در صنعت ساختمان هزینه بالای تولیدات ساختمانی می باشد که هم مشکلاتی برای مصرف کنندگان دارد و هم زمینه را برای سوء استفاده سود جویان فراهم می کند.

یکی از مصالحی که به وفور  در صنعت ساختمان استفاده می شود تیرچه ها هستند که نقش مهمی در سقف های ساختمان ایفا میکنند که در حال حاضر از ملات سنتی ( ترکیب سیمان و ماسه و آب ) استفاده می شود. در سالهای گذشته استفاده از ملات های سنتی و معمولی موجب افزایش وزن سازه های ساختمانی شده. که پس از آن استفاده از ملات تیرچه با ترکیب الیاف مخصوص از جنس پلی استر جهت بالا بردن مقاومت و  افزایش ظرفیت باربری در ارجعیت قرار دارد که از لحاظ وزنی سبک تر از ملات های قدیمی  و از لحاظ مقاومت فوق العاده مقاوم تر ملات های سنتی قدیمی و از لحاظ کاهش هزینه از سیستم های قبلی ارزان تر می باشد .

از  طرف دیگر در تولید تیرچه های قدیمی در زمان حمل و نقل حتما نیاز به مراقبت ویژه ای می باشد تا تیرچه ها دچار ترک خوردگی و شکستگی نشوند. در صورتی که در این طرح با بهره گیری از الیاف مخصوص از جنس پلی استر در ملات دیگر نیاز به مراقبت در زمان تخلیه نمی باشد و تیرچه ها قابلیت کمپرس شدن از روی ماشین را دارند.

الياف هاي مخصوص از جنس پلی استر، كامپوزيت هايي هستند كه در برابر نفوذ رطوبت بسيار مقاوم هستند. همچنين داراي چسبندگي بالا در بتن، سازگاري با محيط زيست، پايداري مكانيكي بسيار بالا و ايده آل و همچنين موجب بالا رفتن عمر مفيد تیرچه ها مي شوند.الياف ها به صورت الاستيك هستند و مي توان آن را ماده اي باربر شناخت. براي مقاوم سازي تيرچه هاي مورد استفاده در ساختمان هاي صنعتي، اداري، مسكوني مي توان از الياف هاي پلی استر استفاده نمود. اين الياف ها علاوه بر اينكه وزن تيرچه ها را كاهش مي دهد. مقاومت بسيار بسيار بالايي را ايجاد ميكند . استفاده از اين الياف ها مي تواند همانند نيروي پيش تنيدگي در اجزاي بتن عمل كند. از طرفي مي تواند ظرفيت باربري تيرچه ها را به مقدار قابل توجهي افزايش دهد. با توجه به اين موضوع كه در استفاده از اين روش مقاوم سازي تيرچه ها و نيروي پيش تنيدگي در كنار هم بر سازه تاثير مي گذارند . مقاومت بسيار بالايي را مي توان در تیرچه ها مشاهده نمود. همچنين اين الياف ها موجب جذب انرژي بيشتر تيرچه ها و موجب بالا رفتن نيروي گسيختگي در تيرچه ها مي شود. از طرفي ترك خوردگي تيرچه ها را به طور کلی حذف می کند. از ديگر مزاياي استفاده از اين الياف ها در تيرچه هامي توان به شكل پذيري راحت تر و بالا رفتن عمر تيرچه ها و در نهايت سازه اشاره نمود. با توجه به اين موضوع كه تيرچه هاي ساختماني يكي از اجزاي مهم در سازه هاي بتني هستند استفاده از الياف مخصوص از جنس پلی استر كم هزينه ترين و مطمئن ترين راه براي مقاوم سازي تيرچه ها مي توان معرفي نمود.

از مزایای تیرچه با بافت الیاف مخصوص به موارد زیر می توان اشاره نمود:

1-      امکان مسلح کردن تیرچه ها با الیاف مخصوص جهت بالا بردن ظرفیت باربری.

2-      عدم ترک خوردگی تیرچه ها.

3-      افزایش کشسانی و الاستیسیته تیرچه ها.

4-      وزن کم نسبت به تیرچه های قدیمی.

5-      مقاومت بسیار بالا نسبت به نمونه های قبلی .

6-      جلوگیری از آواردر زلزله به خاطر مسلح بودن تیرچه ها با الیاف مخصوص.

7-      صرفه جویی اقتصادی و کاهش هزینه های تمام شده.

شرکت آرمه بتن مهرگان پارت در تولید تیرچه ها از مواد اولیه درجه 1 از جمله خرپای نورد گرم استاندارد، میلگرد های A3، سیمان پورتلندتیپ 1 فیروزآبادو همچنین بهترین شن و ماسه موجود در استان فارس که از معدن دوکوهک استخراج میگردد استفاده میکند .

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آرمه بتن مهرگان پارت می باشد. ایجاد شده توسطشبکه اجتماعیِ کاریِ پُرمانی
Top